سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گرماتاب چیست؟

بهینه ترین روش برای تامین گرمایش فضاهای صنعتی به جهت ارتفاع بلند سقف اینگونه از سالن‌ها، استفاده از دستگاه های گرمایش تابشی کم مصرف و بهینه گرماتاب میباشد.

تامین گرمایش سالن‌های صنعتی با استفاده از دستگاه‌های گرماتاب، میتواند بر حسب نیاز، به دو صورت موضعی و یا کل مساحت سالن صورت پذیرد. در تامین گرمایش به صورت موضعی و یا منطقه‌ای، میتوان با مشخص نمودن ایستگاه‌های کاری کارکنان در سالن، فقط گرمایش این مناطق را تأمین نمود.

تامین گرمایش سالن‌های صنعتی مزایای گسترده ای دارد که برخی از آنها به شرح زیر میباشد.

 

کاهش حداقل 50 درصدی مصرف گاز

عدم اشغال فضای فیزیکی و عدم تجمع افراد کنار وسایل گرمایشی

عدم نیاز به موتورخانه مرکزی و کاهش هزینه نگهداری

امکان تامین گرمایش به صورت منطقه‌ای از یک سالن بزرگ

جلوگیری از چرخش هوا و عدم پراکندگی گرد و غبار و در نتیجه حفظ سلامت محیط

کاهش اختلاف حرارت بین کف و سقف سالن

مستقل بودن هر دستگاه در تامین گرمایش

تامین گرمایش سریع سالن پس از روشن کردن گرماتاب

گرماتاب در فضاهای باز و رستوران

امروزه تأمین گرمایش در فضاهای باز از جمله آلاچیق‌ها، تراس‌های منازل و رستوران‌ها در فصول سرد سال، یکی از نیازمندی های ضروری و مهم میباشد که با استفاده از دستگاه های گرمایش تابشی می توان این فضاهای ارزشمند را قابل استفاده نمود. دستگاه های گرماتاب میتواند همانند خورشید، گرما را به صورت امواج تابشی به سطح بدن افراد و اجسام منتقل نموده و آسایش مطلوبی را در زمستان ایجاد کند.
از مزایای دستگاه‌های گرمایش تابشی در فضاهای باز میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تامین چتر حرارتی و تامین گرمایش بهینه و مطلوب
  • سرعت بالا در تامین گرمایش
  • ایجاد چتر حرارتی در فضای نزدیک به کف
  • نصب و راه اندازی سریع و رایگان
  • مصرف گاز بسیار پایین

گرماتاب در سالن ورزشی   

شرکت ایران مشعل دستگاه‌های گرمایش تابشی تولیدی خود را با برند گرماتاب و با لحاظ نمودن کلیه استانداردهای بین المللی و همچنین استانداردهای مصوب سازمان استاندارد ملی ایران تولید می نماید.

گرماتاب در بسیاری از فضاها از جمله سالن‌های ورزشی کاربرد گسترده‌ای دارند. در صورت تامین گرمایش سالن‌های ورزشی با استفاده از سامانه‌های هوای گرم مانند بخاری‌ها و موتورخانه‌های مرکزی موجب میگردد به جهت استفاده غیر دائم از سالن‌های مزبور و در مواقع تعطیلی سالن، مجبور باشیم دستگاه گرمایشی را روشن نگه داریم.

این در حالی که با استفاده از دستگاه‌های گرمایش تابشی گرماتاب، چند دقیقه پس از روشن نمودن دستگاه‌ها، گرمایش مطلوب در کف سالن تامین گردد.

منبع: سایت گرماتاب


عوامل و هزینه های نصب و اجرای سیستم گرماتاب

در خصوص قیمت گرماتاب باید بگوییم هزینه این دستگاه‌ها بسته به نوع و ظرفیت آنها متفاوت است و هر برند نیز قیمت خود را دارد که پیشروی آنها را تحت تأثیر قرار می‌دهد، شرکت گرماسرما سازه شرق با توجه به شرایط بازار و اقتصادی جامعه تا حد امکان تغییرات کمتری در قیمت دستگاه هیتر تابشی PRS خود اعمال می‌کند و با فراهم کردن امکان خرید به صورت اقساطی و با چک، خاطره هموطنان را کمی آسوده می‌کند. همچنین با ارائه گارانتی معتبر، محصولی کارآمد و ایمن را به مشتریان ارائه می‌دهد.

سیستم گرماتاب یا هیتر تابشی معمولاً برای گرمایش فضاهای باز و بزرگ مناسب است. این نوع سیستم ها از اصول تابش حرارتی برای انتقال گرما به اجسام و افراد در فضا استفاده می کنند. با توجه به روش توزیع گرما، این سیستم ها می توانند برای گرمایش فضاهای باز مانند تراس ها، رستوران ها، پارک ها و محیط های بیرونی دیگر بسیار موثر باشند. از مزایای این نوع سیستم ها می توان به تأمین گرمای خوب، صرفه جویی در مصرف انرژی و محیط زیست کمتر اشاره کرد.


راهنمای خرید گرماتاب گازی

 

راهنمای خرید گرماتاب گازی

استفاده از وسایل گرمایشی یکی از نیازهای اساسی در فصول سرد سال است. در این زمینه، وسایل گوناگونی وارد بازار شده اند که قابلیت های منحصربه فردی را از خود نشان می دهند. یکی از بهترین وسایل گرمایشی که مدت زیادی از عرضه آن به بازار نمی‎گذرد، گرماتاب گازی است. گرماتاب به خوبی می تواند نیازهای گرمایی محیط های بزرگی مثل مراکز تجاری، مراکز صنعتی و تولیدی، رستوران ها و کافی شاپ ها و حتی مناطق مسکونی را برطرف کند.آشنایی با روش عملکرد و مزایای مختلفی که گرماتاب های گازی در اختیار شما قرار می دهند می تواند راهنمای خوبی برای انتخاب و استفاده از آن ها باشد. از این رو، در این مقاله قصد داریم به جزئیات بیشتری در خصوص گرماتاب های گازی بپردازیم و با بیان انواع و کاربرد آن ها به شما کمک کنیم تا بهترین نوع این تجهیزات را خریداری کنید و از مزایای آن بهره مند شوید.

برای استعلام قیمت و خرید گرماتاب فاران تابش، از طریق شماره های تماس با همکاران ما در ارتباط باشید.

 

بررسی نحوه کارکرد گرماتاب گازی

هم? ما با روش گرم کردن خورشید آشنا هستیم. گرمای خورشید که حاصل فعل و انفعالاتی در سطح آن است از طریق اشعه هایی که به زمین می رسند به سطح اشیا برخورد می کنند و موجب گرمی آن ها می شوند. در فرایند ساخت این گرماتاب ها نیز از همین مکانیسم کمک گرفته می شود. این گفته به معنای آن است که انرژی حاصل از سوختن گاز به امواج مادون قرمز تبدیل می شود و از طریق رفلکتور به اطراف منعکس می‎شود. این امواج سطح بالایی از انرژی حرارتی را در خود ذخیره می سازند؛ از این رو، وقتی به سطح اجسام و اشیای موجود در محیط برخورد می کنند، می توانند با انتقال حرارت خود به گرم شدن آن ها کمک کنند. این فرایند بدون احتیاج به گرم شدن هوا یا آب اطراف این تجهیزات انجام می شود. به همین علت، سرعت گرم کردن اشیا توسط هیتر تابشی گرماتاب بسیار بالا است و در این بین، اتلاف انرژی صورت نمی گیرد و همه چیز به صورت یکنواخت انرژی گرمایی را دریافت می کنند.

آشنایی با مزایای گرماتاب گازی

آنچه موجب شده است که استفاده از این نوع دستگاه ها با استقبال فراوانی روبه رو شود، مزایایی هستند که می توان با واسطه این تجهیزات به آن ها دست یافت. نخستین مزیت به استفاده بهینه از انرژی گاز برمی گردد. همان طور که گفته شد، انرژی گاز با تبدیل شدن به انرژی حرارتی و مادون قرمز به صورت مستقیم به گرم کردن اجسام می پردازد. بنابراین، با جلوگیری از گرم شدن هوای اطراف، راندمان استفاده از انرژی بالا می رود و می تواند به کاهش هزینه های شما منجر شود این موضوع در تمامی محیط ها به خصوص، مکان هایی پررفت وآمد به علت باز شدن مکرر در اهمیت زیادی دارد. کارایی بالای گرماتاب گازی مورد دیگری است که می تواند نظر شما را به خود جلب کند. این گفته به این معنا است که با استفاده از این دستگاه اجسام موجود در محیط به خوبی و با سرعت بالا گرم می شوند و حرارت یکنواختی را دریافت می کنند. در این بین برای استفاده از این مزیت باید پیش شرط های مناسبی برقرار باشند. استفاده از گرماتاب های باکیفیت و استاندارد و نصب این تجهیزات توسط کارشناسان ماهر که بتوانند با منطقه بندی درست محیط کارایی گرماتاب ها را بالا ببرند بسیار مهم خواهند بود.

استفاده از این تجهیزات می تواند برای بالا بردن سطح بهداشت و جلوگیری از انتقال بیماری های واگیردار از طریق جابه جایی هوا کمک مؤثری کند. این موضوع در خصوص مکان هایی مثل کارخانه ها، مرغداری‎ها، دامداری ها و حتی گلخانه ها اهمیت بسیار  فراوانی پیدا می کند. راحتی و سرعت در فرایند نصب نیز یکی دیگر از مزایای این تجهیزات است. از آنجا که فرایند گرم کردن این گرماتاب از شیو? تابشی پیروی می کند، می توان این دستگاه را در ردیف دستگاه های دوستدار محیط زیست معرفی کرد که به ایجاد گازهای آلاینده منجر نمی شود. این موضوع می تواند برای افراد مسن، افرادی با بیماری های تنفسی، کودکان و... اهمیت فراوانی داشته باشد. اشغال کردن فضای محدود آخرین مزیت است که می توان به آن دست یافت

 


معرفی بهترین گرماتاب مخصوص کارخانه ها

 

معرفی بهترین گرماتاب مخصوص کارخانه ها

کاهش هزینه های بخش تولید همواره به عنوان یکی از دغدغه های اصلی مدیران صنایع مطرح بوده است و در این راستا راهکارهای گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از راه های کاهش هزینه ها در این قسمت صرفه جویی و مدیریت در مصرف انرژی است. استفاده از گرماتاب صنعتی در کارخانه ها از سال ها پیش به عنوان بهترین و باصرفه ترین سیستم گرمایشی در بسیاری از  صنایع بزرگ جهان مورد استفاده قرار گرفته اند و راندمان بالای این دستگاه ها موجب گسترش روز افزون استفاده از آن ها گردیده است. علاوه بر مزایای کلی که برای گرماتاب ذکر شده است، از مهمترین مزایای استفاده از این سیستم ها در صنایع و کارخانه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

برای استعلام قیمت و خرید گرماتاب فاران تابش، از طریق شماره های تماس با همکاران ما در ارتباط باشید.

مزایای استفاده از گرماتاب در کارخانه ها

  1. حذف موتورخانه مرکزی فضای اشغال شده توسط تجهیزات و تأسیسات سامانه های گرمایش هوای گرم (شامل: موتورخانه، شبکه ی لوله ها و کانال های انتقال هوای گرم و …) به مراتب بیشتر از سیستم های گرمایش تابشی می باشد. ابعاد تجهیزات گرماتاب عموماً کوچکتر بوده و از طرف دیگر با نصب آن در سقف یا روی دیوار، فضای مفید و قابل استفاده داخل سالن اشغال نخواهد شد (احتمال سرقت آن ها نیز کاهش می یابد).
  2. عدم تجمع کارکنان در اطراف تجهیزات گرمایشی یکی از مشکلات اساسی در سامانه های هوای گرم عدم تامین گرمایش کافی در سالن های صنعتی است. معمولا قسمت های زیادی از سالن های صنعتی به علت عدم فعالیت کارکنان نیاز به گرمایش ندارند؛اما با توجه به ماهیت گرمایش در حالت همرفت، که در سامانه های هوای گرم استفاده می شود، ناچارا باید تمام فضای داخل سالن گرم شود که این امر علاوه بر افزایش قابل ملاحظه هزینه ها، موجب اتلاف حرارتی زیادی شده و در اکثر صنایع که از این قبیل سامانه ها برای تامین گرمایش استفاده می کنند به دلیل عدم تامین گرمایش مطلوب، معمولا با مشکل تجمع کارکنان در اطراف وسایل گرمایشی روبرو هستیم که این مساله موجب کاهش بهره وری در تولید می شود. گرماتاب با امکان منطقه بندی دمایی، می توانند تنها قسمت هایی را که کارکنان در حال فعالیت هستند گرم کنند و با این کار علاوه بر صرفه جویی در مصرف سوخت همواره محل فعالیت کارکنان جزء گرم ترین نقاط سالن خواهد بود و کارکنان برای گرم کردن خود احتیاجی به ترک محل کارشان نخواهند داشت.
  3. حفظ سلامت محیط سامانه های گرمایش حرارت مرکزی به علت ضرورت استفاده از شبکه ی کانال های انتقال هوای گرم یا کنوکتورهای فن دار نظیر یونیت هیتر، همواره موجب جابجایی ذرات ریز معلق در هوا و رشد و پراکندگی موجودات زنده میکروسکوپی در فضای داخل ساختمان می گردند؛ در حالی که زمان استفاده از گرماتاب های صنعتی چنین مشکلی ایجاد نخواهد شد. ضمن آنکه تولید و توزیع گرمای مورد نیاز در این روش با کمترین میزان تولید صدا صورت می گیرد و نیز مشکل سرعت جریان هوای گرم دریچه های توزیع که در سامانه های حرارت مرکزی امری اجتناب ناپذیر است، منتفی می شود. بدین ترتیب سیستم های گرمایش تابشی نسبت به دیگر سامانه های گرمایشی، هوای سالم تری را تأمین می کنند. این امر به افزایش بهره وری کار کارکنان واحدهای صنعتی و تجاری می انجامد. حتی صرف نظر از مساله بهره وری انرژی، تأمین گرمایش سالم و حفظ کیفیت هوا، متناسب با استانداردهای مورد نیاز بعضی صنایع خاص همچون داروسازی، صنایع غذایی، کارگاه های رنگ، مرغداری ها و … ضرورت استفاده از سیستم های گرمایش تابشی متناسب را نشان می دهد.
  4. مستقل بودن هر سامانه زمان استفاده از گرماتاب های صنعتی هر یک از این دستگاه ها به صورت مستقل عمل می کنند. این از یک سوباعث می شود تا نقص احتمالی عملکرد یک واحد تأثیری در عملکرد واحدهای دیگر نداشته باشد و از سوی دیگر تأمین و توزیع انرژی گرمایی بر حسب احتیاج و تصمیم مدیران واحدهای صنعتی و تجاری، متناسب با نیاز فصل از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار گردد.

 


معرفی بهترین گرماتاب رستورانی

معرفی بهترین گرماتاب رستورانی

یکی از سیستم های حرارتی که می توان از آن در راستای گرم کردن محیط های گوناگون مانند رستوران ها، کافی شاپ ها، تراس ها و ... بهره برد، گرماتاب رستورانی است. در فصل زمستان و مناطق سردسیر بسیاری از افراد برای تفریح و آرامش خود به دنبال محیطی دلچسب و گرم هستند. گرمایی که با انتقال انرژی حرارتی خود در فضای بیرون مکانی دلچسب و مهیج را برای مشتریان به همراه دارد. گرماتاب رستورانی می تواند مزایای بسیار فراوانی با خود به همراه داشته باشد که صرفه جویی در مصرف انرژی و هزینه ها از جمله این امتیازات به شمار می رود.گرمایش تابشی رستورانی و سیستم دکوراتیو در فضای باز بهترین انتخاب برای داشتن محیطی دلچسب و گرم می باشد. با بکارگیری هیترهای تابشی رستوران می توان در مدت زمان سریعتری فضای محیط را گرم کرد؛ به همین دلیل خرید آنها بسیار توصیه می شود.اگر شما نیز به دنبال این نوع از گرماتاب هستید، کافی است با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

برای خرید و استعلام قیمت گرماتاب فاران تابش، از طریق شماره های تماس با همکاران ما در ارتباط باشید.

آشنایی با نحوه ی کارکرد گرماتاب رستورانی 

گرمایش تابشی رستورانی از مشعل، لوله، استیل، رفلکتور، فن، ساپورت و کرپی تشکیل شده است که از این راه واحدهای داخلی، حرارت را به سمت پایین انتقال می دهد و موجب پایین آمدن دما در محیط رستوران و ایجاد حرارت و گرما در سیستم می شود.بی شک گرماتاب رستورانی از به روزترین سیستم های حرارتی است که می توان از آن در مکان های مختلف بهره برد؛ به همین دلیل طرز کار آن نیز در مقایسه با سیستم های سنتی متفاوت تر است. با توجه به منبع حرارتی، طرز کار گرماتاب نیز متفاوت خواهد بود.

 

برخی گرما تاب رستورانی برای تولید انرژی به منبع سوخت گازی احتیاج دارند. مکانیسم انتقال حرارت در این محصولات از سمت بالا به پایین است؛ به همین دلیل زمانی که حرارت به اجسام سمت پایین برخورد می کند، بلافاصله آن ها را گرم می کند.در واقع ساختار هیتر فضای باز از سقف به گونه ای است که در سریع ترین زمان ممکن محیط را گرم می کند. در گرماتاب ها سوخت گاز به مشعل دستگاه وارد می شود و سپس شروع به سوختن می کند. حرارت ایجاد شده باید بتواند به لوله انتقال دهنده وارد شود. این کار به واسطه فن مکنده انجام خواهد شد.حالا گرما باید به نقطه تابش برسد تا به نقاط پایین انتقال داده شود. برای این کار صفحات رفلکتور یا بازتاب دهنده حرارتی وارد عمل خواهند شد. البته کیفیت گرما تاب در عملکرد آن تأثیر ویژه ای دارد؛ به همین دلیل برای اینکه خیالتان از یک خرید موفقیت آمیز راحت شود، باید بهترین برند را انتخاب کنید.فاران تابش می تواند در این زمینه به کمک شما بیاید.موارد مثبت در مورد هیتر رستورانی و سیستم گرمایشی کافه ها این است که صاحبان کسب و کار می توانند با قرار دادن فضای بیرونی در رستوران ها و کافه ها و گذاشتن میز و صندلی در تراس ها و بالکن ها باعث جذب مشتری بیشتری می شود و دمای لذت بخشی در محیط فراهم آورند.