سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مصرف گاز و برق دستگاه گرماتاب چقدر است؟

همان‌طور که می‌دانید انسان‌ها با توجه‌ به شرایط اقتصادی امروزه، درصدد کاهش مخارج‌های خود هستند. همین امر هم باعث می‌شود که در هنگام خرید یک وسیله ابتدا به قیمت گرماتاب و سپس به کارکرد و اگر آن وسیله نیازمند مصرف آب، برق، گاز و ... بود، به میزان مصرف آن نیز برای کاهش آبونمان قبض‌های خود دقت کنند. نکته‌ای که اینجا حائز اهمیت است، راجع به میزان مصرف هیتر تابشی است.

خرید گرماتاب می‌تواند برای شما بسیار سودمند باشد، زیرا این وسیله به‌ شدت در گاز و برق مصرفی که وسایل دیگر هم‌ رده آن استفاده می‌کنند، کمتر است. مصرف بخاری تابشی می‌تواند تا 55 % در هزینه گاز و در مصرف برق تا 90 % هزینه‌های شما را کم کند. همین امر یکی از دلایل عمده پرکاربرد بودن هیتر تابشی است. پس اگر قصد خرید وسایل گرمایشی به این صورت و در این رده را دارید، گرمایش تابشی گزینه خوبی برای خرید است.

مصرف برق موتورخانه های مرکزی با فرض اینکه 16 یونیت هیتر در سالن نصب باشد و هر یونیت هیتر با ظرفیت 4000 حرارتی کیلو کالری بر ساعت و قدرت موتور نیم اسب بخار و با در نظر گرفتن 3 دستگاه پمپ سیرکولاسیون در موتورخانه با قدرت 5 کیلو وات و توان الکتروموتور 3 کیلو وات برای مشعل گازسوز در مجموع معادل 24 کیلو وات محاسبه میشود . حال با در نظر گرفتن مدت زمان کاری فوق ، مصرف برقی معادل 39736 کیلو وات ساعت را در فصل سرما موجب می شود.

حالا این موضوع در حالی است که سیستم گرماتاب فقط یک دهم کیلو وات مصرف برق داشته که با در نظر گرفتن 9 دستگاه گرماتاب به ظرفیت 34400  کیلو کالری بر ساعت برای این سالن، مجموع برق مصرفی برای کل سیستم گرماتاب در فصل سرما 749 کیلو وات بر ساعت خواهد بود.

با در نظر قرار گرفتن محاسبات بالا، تامین گرمایش با استفاده از گرماتاب سقفی گازی باید در حدود  نود و هشت درصد صرفه جویی در میزان مصرف برق را ایجاد نماید.