سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گرماتاب لوله ای

سیستم گرماتاب یا هیتر تابشی لوله ای عملکردی مانند انرژی گرمایشی ناشی از خورشید در کره زمین را ایجاد میکنند. به این شکل که انرژی گرمایشی خورشید در حد فاصل زمین و خورشید به گرما تبدیل شده و از روش طریق باعث گرم شدن زمین می شود.

قطعات سیستم گرماتاب لوله ای  از چند لوله تابشی، مشعل، شعله پخش کن، فن های مکنده و صفحات منعکس کننده ساخته می شود. این دستگاه می تواند گرمایش انواع فضا ها مانند دفاتر کار، گلخانه ها، رستوران ها و کارخانه ها را تأمین کند. این سیستم ها به طور معمول در سقف تعبیه می شوند و گرمای معتدلی را ایجاد می کنند.

این دستگاه گرماتاب یکی از پرکاربردترین انواع گرماتاب در ایران به شمار می آید. عملکرد این دستگاه بسیار ساده بوده و برگرفته از انرژی خورشیدی است. در هیترهای لوله ای، ترکیب گاز و هوا دلیل ایجاد شعله یا حرارت می شود. گرمای تولید شده از این شعله، از طریق لوله های حرارتی انتقال پیدا می کند و به صفحات منعکس کننده می رسد. این صفحات نیز انرژی حرارتی را به پایین و اطراف دستگاه انعکاس می دهند.

تعداد لوله های حرارتی، مشعل های گرمایشی و صفحه های  منعکس کننده موجود در هیترهای لوله ای، ظرفیت و کاربرد آن را مشخص می کنند. این نوع گرماتاب ها به دو نوع صنعتی و گلخانه ای تقسیم می شوند. از بخاری تابشی گرماتاب در کارخانه ها، انبارها، محیط های کارگاهی و صنعتی، رستوران ها و فضاهای باز استفاده می شود. هیتر گلخانه ای نیز منحصراً در گلخانه ها، سالن های پرورش گیاهان و مرغداری ها مورد استفاده قرار می گیرند.